Old school games!
Παιχνίδια για το σχολείο που τηρούν τις αποστάσεις και φέρνουν τα παιδιά πιο «κοντά» …αλλά σε απόσταση!
Όποιον και να ρωτήσουμε θα συμφωνήσουμε πως το παιχνίδι δεν χορταίνεται και η ενέργεια που σε γεμίζει έχει πάντα κάτι το μαγικό! Οι πλατείες, οι γειτονιές, τα πεζοδρόμια και οι αλάνες πάντα γέμιζαν παιδιά μέχρι που ο ήλιος έδυε. Τα τελευταία χρόνια όμως το παιχνίδι της γειτονιάς έχει αντικατασταθεί σε ένα βαθμό από ηλεκτρονικές κονσόλες και υπολογιστές. Σήμερα, που η ασφάλεια στην κοινωνική ζωή των παιδιών είναι πιο σημαντική από ποτέ, βρήκαμε την ευκαιρία να θυμηθούμε και να προτείνουμε όλα εκείνα τα παιχνίδια που είτε παίζαμε μικροί, είτε μας τα περιέγραφαν οι παλαιότεροι και που ξέρουμε ότι θα χαρίσουν και στα δικά μας παιδιά σήμερα, τις πιο ωραίες αναμνήσεις πάντα με ασφάλεια!
Παιχνίδια «πλατείας» ή «προαυλίου»
Ρωτήσαμε, κάναμε την έρευνά μας και σας παρουσιάζουμε ακριβείς οδηγίες για να μάθετε και εσείς στα παιδιά σας τα παιχνίδια «πλατείας», τα οποία τηρώντας πάντα τις αποστάσεις θα τα κάνουν πιο κοινωνικά και θα τα φέρουν πιο κοντά με ασφάλεια.
*Προσοχή: Τα παρακάτω παιχνίδια παίζονται από όλες τις ηλικίες ;-)
Κουτσό
Χαράζουμε με κιμωλία σε στέρεο έδαφος μερικά συνεχόμενα αριθμημένα τετράγωνα. Η σειρά με την οποία θα παίξουν οι παίκτες καθορίζεται με διάφορους τρόπους. Συνήθως ρίχνουν από μία πέτρα προσπαθώντας να πλησιάσουν ένα συγκεκριμένο σημείο που έχουν καθορίζει. Όταν ξεκινήσει το παιχνίδι, το κάθε παιδί ρίχνει μια μικρή επίπεδη πέτρα ή ένα καπάκι από αναψυκτικό, την "αμάδα" ή "ομάδα", στο πρώτο τετράγωνο. Μετά πηδάει στο τετράγωνο αυτό, στηριζόμενος μόνο στο ένα πόδι. Προσπαθεί να κλοτσήσει την αμάδα έτσι ώστε να περάσει στο επόμενο τετράγωνο. Αν η αμάδα ακουμπήσει σε γραμμή ή βγει από το τετράγωνο που βρίσκεται χωρίς να πάει στο επόμενο, ο παίκτης χάνει τη σειρά του. Το παιχνίδι τελειώνει όταν κάποιος φτάσει στο τελευταίο τετράγωνο και βγάλει την αμάδα έξω και αφού παίξουν όλοι οι παίκτες.
Λαστιχάκι
Ένα λάστιχο που χρησιμοποιούν στην κατασκευή ενδυμάτων, μήκους 3-4 μέτρων με δεμένες τις άκρες μεταξύ τους. Το περνάνε γύρω από τα πόδια τους δυο παιδιά στο ύψος των αστραγάλων, στο ύψος του γόνατου και στη συνέχια μία πιθαμή πάνω από το γόνατο και το τεντώνουν περίπου στο 1,5 μέτρο. Ξεκινάει το ένα παιδί μέσα από το λάστιχο και κάνοντας κάποιους βηματισμούς μέσα και έξω από το λάστιχο, έπρεπε χωρίς να μπερδευτεί να τελειώσει τους χοροπηδηκτούς βηματισμούς, πατώντας ταυτόχρονα τις δύο παράλληλες πλευρές του λάστιχου με τα δυο πόδια. Αν το καταφέρει, το λάστιχο ανεβαίνει στα γόνατα και ύστερα μια πιθαμή πάνω από το γόνατο. Όσο το ύψος του λάστιχου ανεβαίνει, τόσο δυσκολεύει το παιχνίδι.
Όνομα, Ζώο, Πράγμα, Φυτό
Τα απαραίτητα που χρειάζεται για να παίξει κανείς αυτό το παιχνίδι είναι μόνο χαρτί και μολύβι! Υπάρχουν κάποιες βασικές κατηγορίες «Όνομα, Ζώο, Φυτό, Πράγμα, Επάγγελμα» αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις κατηγορίες που θέλουν να επιλέξουν οι παίκτες (π.χ. Χώρα, Χρώμα, Φαγητό). Ο κάθε παίκτης έχει μπροστά του ένα χαρτί στο οποίο θα πρέπει να φτιάξει τόσες οριζόντιες ή κάθετες στήλες όσες και οι κατηγορίες που θα παίξουν και μία επιπλέον για τη βαθμολογία. Ο πρώτος παίκτης ξεκινάει λέγοντας δυνατά «Α» και συνεχίζει την αλφαβήτα από μέσα του μέχρι ο διπλανός του να τον διακόψει. Το παιχνίδι ξεκινά με το γράμμα στο οποίο σταμάτησε. Όλοι οι παίκτες ξεκινούν να συμπληρώνουν τις κατηγορίες «Όνομα, Ζώο, Φυτό, Πράγμα, Επάγγελμα» με λέξεις που θα ξεκινούν από αυτό το γράμμα, χωρίς να δείχνουν το ταμπλό τους στους υπόλοιπους. Ο γύρος τελειώνει όταν κάποιος παίκτης συμπληρώσει όλες τις κατηγορίες και αφού πρώτα δώσει 10 δευτερόλεπτα προθεσμία στους συμπαίκτες του, μετρώντας φωναχτά αντίστροφα από το 10 και λέγοντας «Stop» στο τέλος του. Όταν ολοκληρωθεί ο κάθε γύρος ανακοινώνονται με τη σειρά οι απαντήσεις και υπολογίζεται η βαθμολογία. 20 βαθμοί παίρνει κανείς αν είναι ο μόνος που έχει βρει λέξη στη συγκεκριμένη κατηγορία, 10 βαθμούς αν η λέξη είναι διαφορετική από των υπολοίπων και 5 αν έχει βρει την ίδια λέξη έστω και με έναν από τους συμπαίκτες του. Το παιχνίδι τελειώνει σε όσους γύρους θέλουν οι παίκτες και νικητής είναι εκείνος που έχει συγκεντρώσει συνολικά το μεγαλύτερο σκορ!
Πεντόβολα (ο καθένας έχει 5 δικές του πέτρες)
Οι παίκτες έχουν από πέντε πέτρες ο καθένας και ξεκινούν το παιχνίδι με τον πρώτο παίκτη να πετάει μια από τις πέντε πέτρες στον αέρα προσπαθώντας με γρήγορη κίνηση να πιάσει άλλη μία (όσο η άλλη είναι στον αέρα) από κάτω και να μείνει με δύο πέτρες στο ένα χέρι. Αν το καταφέρει συνεχίζει πετώντας μία πέτρα στον αέρα προσπαθώντας να πιάσει άλλες δύο από κάτω και εν τέλει να έχει τρεις στο χέρι. Η ίδια κίνηση επαναλαμβάνεται μέχρι να καταλήξει να πιάσει και τις τέσσερις πέτρες μαζί με αυτή που πετάει στον αέρα. Σε όποια προσπάθεια αποτύχει συνεχίζει ο επόμενος παίκτης. Στο επόμενο στάδιο του παιχνιδιού σχηματίζουμε μία γέφυρα με το αριστερό μας χέρι ώστε ο αντίχειρας να βρίσκεται απέναντι των άλλων δακτύλων και συνεχίζουμε να πετάμε μία πέτρα στον αέρα προσπαθώντας (με το δεξί) να περάσουμε κάτω από τη γέφυρα μία πέτρα από τις υπόλοιπες. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να περάσουμε και τις τέσσερις πέτρες κάτω από τη γέφυρα και να μείνουμε με τη μια στο χέρι. Νικητής είναι όποιος ολοκληρώσει όλη τη διαδικασία πρώτος!
Πατώ
Το παιχνίδι αυτό είναι ατομικό αλλά το ίδιο διασκεδαστικό με τα υπόλοιπα! Τα παιδιά σχηματίζουν το παρακάτω σχήμα στο έδαφος:
Ο παίκτης πηδά με κλειστά μάτια , με ένα ή δύο πόδια , ανάλογα με το τετράγωνο στο οποίο πρέπει να πατήσει και στη συνέχεια ρωτάει τους υπόλοιπους «Πατώ;». Εάν του απαντήσουν «ναι», δηλαδή αν πατάει πάνω σε διαχωριστικές γραμμές χάνει και βγαίνει από το παιχνίδι. Αν η απάντηση είναι «όχι» ,συνεχίζει μέχρι να χάσει. Κάθε φορά που ο παίκτης δεν πατάει τις γραμμές και άρα έκανε μια πετυχημένη προσπάθεια κερδίζει ένα πόντο.
Πετάει-Πετάει
Το πετάει-πετάει είναι ένα παιχνίδι που παίζεται σε όλη την Ελλάδα μεταξύ δυο παικτών. Ο ένας λέει κουνώντας τα δάκτυλά του πάνω κάτω: πετάει πετάει και προσθέτει μετά από αυτό το όνομα ενός πράγματος. Αν αυτό το πράγμα πετάει τότε πρέπει να έχουν και οι δύο το δάκτυλό τους πάνω. Αν αυτός που κούναγε απλώς το δάκτυλό του το έχει κάτω τότε χάνει και λέει αυτός το πετάει πετάει. Αντίστοιχα αν σηκώσει το δάκτυλό του ενώ το πράγμα που είπε ο άλλος δεν πετάει πάλι χάνει.
Η κρεμάλα
Συνήθως παίζεται με 2 ή 4 παίκτες. Παίρνουμε μια κόλλα χαρτί και στη μέση γράφουμε την αλφάβητο. Στο πάνω μέρος ζωγραφίζουμε μια κρεμάλα. Στο κάτω μέρος γράφουμε την λέξη που θα κρύψουμε από τον αντίπαλό μας. Σημειώνουμε διαδοχικές παύλες, όσες είναι και τα γράμματα της λέξης. Όταν αρχίσει το παιχνίδι ο αντίπαλός μας λέει ένα γράμμα που πιστεύει ότι θα ανήκει στη λέξη. Αν είναι σωστό το σημειώνουμε πάνω στις παύλες που αντιστοιχεί. Αν το γράμμα που είπε ο αντίπαλος είναι λάθος τότε κρεμάμε το κεφάλι του και διαγράφουμε το γράμμα από την αλφάβητο. Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο και γίνεται το ίδιο ώσπου να βρει ο αντίπαλος τη λέξη. Αν όμως ο αντίπαλος δεν βρει τη λέξη μέχρι να τελειώσουν τα μέρη του σώματος, και ολοκληρωθεί η κρεμάλα, τότε χάνει.
Επιστρέφουμε στο παιχνίδι, επιστρέφουμε με ασφάλεια! Γιατί η λογική λέει… safe nrg, fun nrg!